Chvíľa pred televízorom - a hneď viem, prečo ju nepozerám častejšie

Autor: Michal Šášky | 14.11.2011 o 7:45 | (upravené 23.12.2011 o 2:36) Karma článku: 6,08 | Prečítané:  511x

Televízia pre mňa existuje iba počas dvoch dní. Sobota a pondelok. V pondelok vysielajú reláciu, ktorá už hoc nie je čo bývala, ale zvykol som si na ňu - Partičku. V sobotu televízor očisťujem od prachu. V nedeľu som si však výnimočne na chvíľu opäť sadol k telke.

Nebolo to nič cielené. Len tak, skúsiť, čo v nej nájdem. Televízny program mi ukázal Česko Slovensko má talent. Prečo nie? Z dostupných najsledovanejších televízii som si všimol verejnoprávneho a trojhodinového Marca Pola - nič pre mňa. Už niekoľkokrát opozerané Slnko, seno - http://blog.sme.sk/oper/uvod2.aspmal som však chuť len na tie jahody, takže nič pre mňa. Na Dvojke Dokumentárny klub, na Čechoch tiež nič, Plus, Doma... Nič pre mňa. Tak skúsim.

Skúsil som. Z väčšej časti som neľutoval. Sem-tam pílila uši Lucie Bílá - ale nič, čo by na jedno sledovanie odradilo. Na jednej strane Slávik a na druhej strane Ozzák porotu vhodne dopĺňali, i keď nijak extra ma nezabavili. To už skôr moderátorské duo, ktoré som si podľa ich mien nazval Maťko & Kubko. Neodmysliteľne dobré a horšie talentové vystúpenia - z väčšej časti zaujali, od japonského krájača zeleniny až po slovenské Tokio Hotel (netvrdím nič o kopírovaní nejakej kapely, iba ich Segement vo mne evokovali). Že som si to pozrel neľutujem, ale nedalo mi to nič do života...

Čo ma však zaujalo a prečo som sa aj k tomuto článku odhodlal boli dve veci. Prvé čo ma zaujalo bolo, že sa Dara Rolins hneď deň po tom, ako jej zakázali porno-videoklip, dostala do televízie. Podprsenku si zabudla v šatni, a tak keď jej zakázali videoklip, tak aspoň celému Slovensku ukázala svoje „Zvončeky šťastia”. Nedbám, veď zaujali. Takisto ako Rytmusa a Shaggyho. Ale iste, i ’Mista lova lova‘ zaujal... Viac, ako keby ukázal on svoj „Zvonec šťastia”.

No druhé, čo ma zaujalo väčšmi, boli reklamy. Patrí to k televízii, ba dokonca som ich čakal aj viac (bohuvďaka však, že ich bolo iba toľko!). No keď ma lákala už tretíkrát reklama na program v prime-time s hlavnou vetou: „Môžem si prdnúť?” - začal som chápať, prečo ten televízor ostáva väčšinu času vypnutý. To naozaj dnes v slovenských televíziách nevysielajú nič poriadne, nič vtipné, nič inteligentné? A keď povedia tie naše televízie - „Vysielame pre väčšinového diváka” - neurážajú tým trochu svojich divákov? No, asi nie, ak si to neuvedomili...

Každopádne je smutné, že ak si chceme pozrieť niečo dobré v televízii, musíme si dokupovať tie zahraničné programy. Inak si toho veľa nepozrieme... Minimálne ja nie.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?